Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС) 21. октобра организује онлајн панел дискусију „Безбедан сајт – безбеднија е-трговина“. Пренос дискусије биће реализован путем платформе Јутјуб и следећег линка, а почиње у 11 часова.
Ако предузеће до сада није посегло за трговином на интернету питање је дана када ће то учинити судећи према расту који е-трговина бележи у Србији. Током 2020. године е-комерц оборио је све рекорде, међутим тај тренд се наставља, а у анализи података Народне банке Србије коју је направила Е-комерц асоцијација Србије, у првој половини 2021. године број динарских трансакција плаћених картицом онлајн већи је за 91% у односу на исти период претходне године, а вредност динарских трансакција је дуплирана. Подаци НБС показују да је у другом кварталу 2021. године број интернет продавница порастао за 11,7% у односу на први квартал (за готово 2.500) што је раст од 77,37% у поређењу са крајем другог квартала 2020. године.
Међутим током октобра, Европског месеца сајбер безбедности, немогуће је не поставити питање расте ли са бројем е-продавница и потенцијал за сајбер инциденте? Колико безбедно фирме тргују и купци купују онлајн? Како заштитити пословање и купце на интернету?
Панел дискусија „Безбедан сајт – безбеднија е-трговина“ има за циљ да предузећа која се тек упуштају у трговину на интернету информише о томе како да интернет што безбедније користе у пословању. Током дискусије разматраће се какве грешке предузећа праве приликом израде сајтова, како да о својим сајтовима брину и како да их штите, како да што безбедније продају, комуницирају, начелно, послују на интернету.
Петар Кордић, Live škola WordPress-a, маркетар у позадини, стручњак за WordPress сајтове на првој линији, годинама се бавио „сајтовском вирусологијом“ и отклањањем проблема у којима су се предузећа нашла услед чињенице да им је сајт хакован. Своја искуства преноси полазницима школе коју је основао, а публика панел дискусије имаће прилике да чује које грешке се могу избећи, шта је потребно да фирма зна да би могла да контролише рад људи унајмљених да брину о сајту и како да сајтови на WordPress платформи буду што безбеднији.
Да ли и колико предузетник брине у старту о безбедности свог е-шопа, колико је важна улога доброг дивелопера или агенције која одржава сајт да не дође до инцидента? Имају ли предузетници, заузети бригом о дневном пословању, времена да се посвете и овој теми? Своја искуства са публиком поделиће Никола Радојчић, сувласник дизајнерског студија Браћа буразери и бренда Dechko Tzar чији се производи захваљујући е-шопу продају и на тржиштима ван Србије.
Ако је заштита назива домена путем ког се приступа сајту или е-продавници А, шта је онда Б? Жарко Кецић, руководилац Сектора ИКТ сервиса РНИДС-а, стручњак за безбедност и стабилност комплексних ИТ система и инфраструктуре, представиће абецеду основне заштите веб-апликација и пружити савет како да предузећа, без обзира на величину, обаве основне активности заштите својих онлајн ресурса.
Е-трговина, електронска плаћања и дигитални пословни модели су експертиза Александра Бировљева који је током година сарађивао са највећим е-комерц трговцима, банкама прихватиоцима платних картица, компанијама за онлајн клађење, и који је имао прилике да примени неке од специфичних карактеристика е-плаћања које су промениле онлајн тржиште (токенизација платних картица, плаћање „једним кликом“ и др). Од Александра очекујемо саветe о томе како поставити свој е-шоп и регулисати онлајн плаћање што једноставније и безбедније – и за продавце и за њихове купце.
Разговор води и панел модерира Јелена Опачић, директорка компаније mCloud – хостинг провајдера и овлашћеног регистра РНИДС-а, која ће дискусији дати вредне увиде са аспекта фирми које пружају услуге хостинга за е-трговине бројних предузећа.
Иако овогодишњој панел дискусији публика неће физички присуствовати, већ ће разговор бити преношен путем стрима, питања учесницима панела могуће је поставити на имејл адресу или путем чета током емитовања програма.
Сваког октобра РНИДС организује догађај чија је тема безбедност на интернету и тиме се придружује паневропској кампањи „Европски месец сајбер безбедности“ чији је иницијатор ЕНИСА (Европска агенција за безбедност мрежа и информација), а која има за циљ подизање свести о претњама на интернету, начинима заштите од претњи и што безбеднијој употреби интернета.