Свакој домаћој и страној компанији која послује у Србији веома је битно да и путем Интернета буде максимално видљива на српском тржишту. Национални интернет домен је одредница присуства на неком тржишту, па корисник који региструје .RS и/или .СРБ домен, истовремено и географски одређује територију за коју је његов интернет сајт превасходно намењен.
Међу корисницима Интернета у Србији постоје погрешна предубеђења о односу Гугл (Google) претраживача према домаћим интернет доменима .RS и .СРБ, као и према сајтовима чији је садржај на ћирилици. Наиме, влада фама да су ти домени и такви сајтови лошије позиционирани у односу на оне који имају међународне домене (.COM, .ORG, .NET…) и текстове написане латиницом. Све те тврдње су једноставно нетачне, јер их демантују бројни примери, из релевантних извора, доступних свима на Интернету, иза којих стоје званичници из Гугла и познати интернет стручњаци.
Укратко, може се поуздано рећи да када се преко Гугла претражује Интернет из Србије, у 97% претрага корисници траже сајтове намењене локалном, српском тржишту. Притом, Гугл равноправно третира појмове на ћирилици и латиници, без обзира на то којим писмом сте уписали тражени појам приликом претраживања. Оно што је посебно битно, у резултатима претраге даје предност сајтовима на локалним, националним интернет доменима, као што су наши .RS и .СРБ.
Неке од ових тврдњи можете одмах и сами да проверите. Посебно је занимљиво да упоредите резултате претраге на Гуглу за исти појам када то радите из Србије и из иностранства. Видећете да су резултати прилагођени локалном језику и локалној територији за коју су одређени сајтови намењени. За Гугл је, иначе, званично писмо за српски језик – ћирилица, што можете да видите и на њиховим странама које су преведене за кориснике у Србији.
Релевантни извори који све ово потврђују детаљно су побројани на страни "Из угла Гугла" на промо сајту РНИДС-а www.nadjimelako.rs, доступном и на ћириличкој адреси нађимелако.срб. На сајту је детаљно објашњено и зашто је добро да имате свој .RS и .СРБ домен, како да их правилно одаберете и где и како да их региструјете.
Технички упућенији корисници Интернета врло добро знају да Гугл почиње претрагу по сајтовима од њихове web адресе, односно од назива интернет домена садржаног у њој. Ако је то локални домен, на локалном језику и локалном хостингу, имаће веће шансе за боље позиционирање у резултатима претраге. Разлог за то је што је адреса сајта прво парче кода које Гуглов алгоритам види, тако да је добра идеја регистрација националног домена за сваку од земаља где намеравате да послујете и да тако спречите своју конкуренцију да то уради пре вас.
Компаније се на локалним сајтовима обраћају локалним потрошачима на локалном језику и писму, формирају локалну понуду сходно локалним обичајима и локалној куповној моћи, нуде попусте и промоције у складу са локалним празницима… Сви највећи светски брендови су у Србији већ присутни на нашим националним доменима, па и сам Гугл (www.google.rs), а Тојота свој сајт, осим на латиничкој, има и на ћириличкој адреси тојота.срб.