Француска регулаторна агенција за медије забранила је помињање друштвених мрежа Facebook и Twitter на свим телевизијским и радио станицама, осим уколико нису теме новинских извештаја.
Одлука се спроводи позивањем на законску одредбу из 1992. године, према којој и употреба ових сервиса на Интернету представља рекламу. Портпарол француске регулаторне агенције, Кристин Кели, објаснила је да се помињањем назива друштвених мрежа, овим компанијама које су вредне више милијарди долара, даје предност у односу на сличне сервисе који се боре за своје место на Интернету.
“Помињање ових мрежа представља нарушавање конкуренције. Ако дозволимо помињање Twittera и Facebooka у етру, то би отворило Пандорину кутију, и онда би нам се јавиле остале друштвене мреже и питале нас: А зашто не и ми?”, нагласила је владина службеница Кристин Кели.
Међутим, познати француски блогер, Метју Фрејзер, ову забрану објашњава традиционалним француским протекционизмом када је у питању ширење америчке културе. “Facebook и Twitter су америчке друштвене мреже и оне у Француској представљају симбол англо-саксонске доминације и провоцирају укорењени анимозитет у француској психи у односу на англо-саксонску културу.”
У Француској је још 2003. у комуникацији између државних институција забрањена употреба речи “e-mail”.