Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС) подржала је реализацију петог Bizit семинара, одржаног 19. априла на Белом двору у Београду, у организацији PC Press-а. Семинар се бавио темом наслеђивања бизниса, организационим, правним и моралним аспектима процеса преношења права управљања и права власништва са оснивача на наследнике.
Наслеђивање бизниса је саставни део животног циклуса сваког предузећа, као и живота сваког власника предузећа. Они који су своје бизнисе започели деведесетих, када је омогућено покретање приватних компанија, полако стижу у године када је пожељно да се повуку и допусте да њихове компаније уђу у процес власничке трансформације.
Поред стручњака Института „Адижесʺ и привредника, оснивача домаћих и регионалних компанија, који су изнели своја искуства, на семинару је говорио и Предраг Милићевић, руководилац Сектора маркетинга и комуникација РНИДС-а, који је тему наслеђивања осветлио из посебног угла.
Говорио је на тему наслеђивања интернет идентитета компаније. Предавање је било базирано на истраживањима које је РНИДС реализовао крајем 2022. и почетком 2023. године. Према резултатима тог истраживања, 82,2% домаћих предузећа користи веб-сајт, а чак 99,12% предузећа користи имејл у званичној комуникацији. Међутим, свега 49,2% наших предузећа има адресу е-поште на властитом домену, док остала предузећа за комуникацију користе различите бесплатне имејл сервисе. То представља озбиљан пословни ризик, јер су сви ти сервиси на доменима провајдера – дакле, на туђим доменима – па предузећа лако могу остати без пословних имејл адреса, што може бити погубно по њихово пословање. Притом, анализом 1.000 домаћих веб-продавница, дошло се до податка да је само 66% веб-продавница заиста на домену фирме која је власник те продавнице. Остале фирме своје пословање развијају на туђим доменима.
Како је интернет домен, кроз веб и имејл адресу, битан елемент интернет идентитета компаније, Милићевић је препоручио да предузећа за развој свог онлајн пословања и пословну комуникацију користе искључиво властити домен, регистрован на фирму. Само у случају када се домен третира као вредан пословни ресурс, што он свакако јесте, када се исправно региструје и користи, компанија може имати свој интернет идентитет, који се онда може и наследити.
„Када власници бизниса размишљају о домену, треба да узму у обзир и податак, такође добијен кроз поменута истраживања, да се сајтови, имејлови и веб-продавнице налазе на .rs домену у распону од 66% до 69%ʺ, закључио је Милићевић и истакао да за то постоје добри разлози.