Истраживање које је Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС) спровела у октобру прошле године показује да веб-сајт и брендирана е-пошта имају пресудну улогу у комуникацији и интеракцији између предузећа и купаца и чине важну карику у потрошачком искуству.
Студија „Утицај веб-сајта и брендиране е-поште на пословање компанија на интернету“ имала је за циљ да утврди какве су навике људи у Србији када је у питању онлајн куповина, којим доменима људи највише верују, на које начине комуницирају са предузећима, и колико им је битно да продавац или бренд има свој веб-сајт или брендирани имејл.
Непорецив је значај интернета данас у остваривању интеракције купаца и фирми. Ипак, без обзира на упливе различитих трендова веб-сајт и е-пошта остају основни начини на које купци истражују брендове, претражују њихову понуду и ступају у комуникацију са њима. Истраживање показује да ови канали имају битну улогу у стварању и одржавању поверења код купаца, информисању купаца и пружању могућности за остваривање директне комуникације.
Истраживање је показало да приликом онлајн куповине 77% анкетираних купује преко званичног веб-сајта фирме, а знатно ређе преко друштвених мрежа. Најстарија генерација у узорку је најмање дигитално оријентисана и комфорнија је са традиционалнијим облицима пословања, док узраст од 32 до 45 година преферира „класичне“ онлајн начине интеракције са предузећима – имејл и веб-сајт. Jош млађи значајније нагињу ка друштвеним мрежама и комуникацији са фирмама посредством мрежа. Поред куповине, званичан веб-сајт фирме је место на ком се купци додатно информишу или комуницирају са продавцем.
Веб-сајт и брендирани имејл су апсолутни императив за предузећа јер утичу на поверење купаца према продавцу. Фирму са сопственим веб-сајтом људи су спремнији да препоруче породици и пријатељима и да купују од ње. Купци указују да је фирмама које немају сопствени сајт тешко потврдити идентитет, пронаћи контакт или их уопште пронаћи на интернету.
Највише поверења купци указују .rs домену, а као основни разлог наводе да сам домен сугерише да је реч о домаћој компанији која је одговорна и проверена од стране домаћих ауторитета, као и да се на производ може уложити рекламација и лакше може ступити у контакт са продавцем.
Улога брендиране имејл адресе је изузетно значајна јер више од 3/4 онлајн купаца указује поверење фирмама са брендираним имејлом (имејл адресе које у себи садрже интернет домене фирми) и пре би одговорило на е-пошту предузећа са брендираним имејлом него оном које комуницира путем бесплатних сервиса (gmail.com и сл).
Преузмите истраживање на линку.