Фондација ,,Регистар националног интернет домена Србије" (РНИДС) у сарадњи са локалним партнерима, NordNet-ом и Tippnet-ом, овлашћеним регистрима РНИДС-а, као и Регионалном привредном комором Севернобачког управног округа, организовала је у Суботици једнодневну бесплатну едукацију “На клик до купца“, 20. фебруара 2019. Скуп је организован са циљем да се предузетницима и другим заинтересованим посетиоцима из Суботице и околине приближи тема коришћења интернета у пословне сврхе, и да се укаже на предности које интернет пружа привредницима.
Више од 50 посетилаца скупа имало је прилике да се информише о могућностима које интернет пружа. Објашњене су основе правилног пословног наступа на интернету, а речи је било и о безбедности, као важној компоненти за континуирано и успешно пословање на интернету, као и о промоцији путем интернета.
Предраг Милићевић, руководилац Сектора маркетинга и комуникација у РНИДС-у, подсетио је у уводном излагању на кратак историјат употребе писама различитих језика у називима интернет домена, такозваним IDN-овима, и истакао да од 10. децембра .RS домен „говори“ чак 13 језика, тј. на толико припадајућих писама језика народа и националних мањина које живе у Србији могуће је регистровати називе .RS домена. Најавио је и 5. март као датум када ће почети слободна регистрација назива .RS и .СРБ домена који подржавају проширени скуп слова.
Током првог тематског блока указао је на чињеницу да је веб сајт најдрагоценији интернет ресурс сваког предузећа и истакао замке и опасности које вребају уколико се странице или налози на друштвеним мрежама користе уместо сопственог веб сајта. Констатовао је да не постоји врста посла коју није могуће адекватно комуницирати и представити на интернету.
Александар Костадиновић, систем администратор у РНИДС-у и предавач на ИТ академији, објаснио је основне механизме заштите од напада на интернету којима су пословни корисници најизложенији. Регистровање сличног назива домена оном који је кориснику познат, поменут је као један од најчешћих „алата“ које нападачи користе, најчешће за слање е-поште преко које траже уплате или податке о платним картицама. Образложио је и три начина на које домени који су под окриљем РНИДС-а могу да се заштите.
Дијана Милутиновић, сарадница за маркетинг и комуникације у РНИДС-у, током свог излагања скренула је пажњу присутних на чињеницу да оглашавање на интернету преузима примат у уделу буџета маркетиншких кампања, али да ни мали привредници не треба да се обесхрабре пред великим бројевима који се помињу поводом тих кампања, нити да посустану због хиперпродукције садржаја на интернету. Говорила је о основим механизмима привлачења купца на интернету, изградњи односа са купцем, али и каналима комуникације који у том процесу треба да буду коришћени.
Ивана Ћирковић, интернационални предавач и сертификовани тренер светске Digital Communication Network организације, чије је предавање о Дигиталној трансформацији и примени у пословању такође најављено, оправдано је одсуствовала услед болести.
Овај догађај био је још један у низу едукација „На клик до купца“ које Фондација РНИДС организује, и организоваће широм Србије, у сарадњи са локалним партнерима.