„Elektronska trgovina – šansa koju ne smeti propustiti“ bio je naziv onlajn seminara koji je 3. decembra organizovao USAID Cooperation for Growth Project, u saradnji sa Privrednom komorom Beograda, eCommerce Asocijacijom Srbije i Udruženjem za elektronske komunikacije i informaciono društvo PKS-a. Seminar, namenjen prvenstveno predstavnicima mikro preduzeća kojima je trgovina posredstvom interneta šansa i za razvoj i za opstanak, okupio je istaknute stručnjake iz oblasti elektronske trgovine, a jedan od predavača na seminaru bio je i Predrag Milićević, rukovodilac Sektora marketinga i komunikacija Fondacije „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS).
Milićević je ukazao na to da je pandemija mnoge privrednike primorala na izbor interneta kao okruženja za dalje poslovanje i usmerila ih ka rešenjima koja su im se učinila najbrža i najjednostavnija, što je društvene mreže izbacilo u prvi plan. Međutim, zasnivanje onlajn poslovanja samo na društvenim mrežama nosi brojne zamke, i e-trgovac rizikuje da ostane bez svoje e-prodavnice, a time i bez kupaca i celokupnog poslovanja, ako mu mreža, iz često nejasnih razloga, uskrati gostoprimstvo.
Zaključio je da je za uspešnu trgovinu potrebno poverenje kupca koje je u onlajn svetu još teže izgraditi, ali i ukazao na faktore koji trgovcima mogu pomoći. Poverenju doprinosi dostupnost svih potrebnih podataka o prodavcu (PIB, adresa, podaci o vlasniku), ali i stalna adresa na internetu, mesto na kom je prodavnicu uvek moguće naći, a to je sopstveni naziv domena.
Zato je istakao značaj onlajn poslovanja na svojoj vlastitoj internet lokaciji i naglasio značaj izbora domena u zavisnosti od toga na kom se tržištu posluje. Osim toga, naveo je i određene prednosti .rs domena, kao što su proverljivost podataka o firmi koja je naziv domena registrovala, i tri opcije zaključavanja naziva domena, što značajno podiže bezbednost e-prodavnice koja je na njemu. Istakao je da u lokalnim pretragama Gugl favorizuje lokalne, nacionalne domene, i sajtove na njima postavlja na malo bolje pozicije u svojim rezultatima pretraga, pa bi za sve privrednike usmerene na tržište Srbije logičan izbor trebalo da bude nacionalni (.rs ili .срб) domen.
Na seminaru su učestvovali i Vidosava Džagić i Marjan Stojanović iz Privredne komore Srbije, Zorana Milidrag i Miloš Radulović, eCommerce Asocijacija Srbije, Dragan Dulić, Edukratia, i Biljana Milićević i Ivan Beljić iz kompanije DHL International.
Snimak seminara dosupan je na linku: