Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) je 27. i 28. novembra, u hotelu BAH, u Beogradu, organizovao 15. CENTR-ovu marketinšku radionicu, koja je okupila 34 učesnika. Oni su predstavljali 21 nacionalni registar (osim evropskih, bio je zastupljen i nacionalni registar Japana), katalonski registar i udruženje evropskih nacionalnih registara (CENTR). Posle dugo vremena, ovakvom skupu je prisustvovao predstavnik grčkog registra, a po prvi put je prisustvovao i predstavnik makedonskog nacionalnog registra.
Skup je otvorio Danko Jevtović, direktor RNIDS-a, kratkom prezentacijom kojom je goste upoznao sa istorijom Srbije i srpskih internet domena, kao i sa organizacijom i delatnostima RNIDS-a, i poželeo im dobrodošlicu u Beograd.
- Razlozi za opšteprisutan usporen rast broja registrovanih domena,
- Iskustva sa novim generičkim domenima vezanim za određena područja ili gradove (.paris, .brussels i .vlaanderen),
- Marketinške kampanje edukativno-promotivnog karaktera, kojima su registri promovisali prednosti nacionalnih domena, povećali im vidljivost na tržištu i ojačali domenske brendove,
- Takmičenja koja podržavaju nacionalni registri u cilju promocije svojih vrednosti i brendova,
- Saradnja nacionalnih registara i njihovih ovlašćenih registara.
U okviru teme o marketinškim kampanjama, zapaženo izlaganje je imala Jelena Ožegović, saradnica za marketing i komunikacije u RNIDS-u, koja je prezentovala praktična iskustva iz promocije na društvenim mrežama, vezana za kampanju „Šta sve možeš sa svojim domenom…“ i nagradno takmičenje „Smisli domen i osvoji gedžet!“. Dodatni kvalitet njenoj prezentaciji su dali i podaci iz ankete koja je organizovana neposredno pred skup, a u okviru koje su nacionalni registri dali informacije o svom iskustvu sa komunikacionim kanalima i praćenjem konverzija na svojim sajtovima. Po očekivanju, onlajn marketing je najpopularniji, a poseta whois strani i listi ovlašćenih registara su među najinteresantnijim konverzijama.
Posebnu vrednost ovom skupu dalo je predavanje Voje Žanetića, našeg poznatog scenariste, kolumniste i marketing kreativca. Naslov predavanja je bio "Shortest Hero's Journey - Storytelling in Advertising" („Najkraći junakov put - Pričanje priča u oglašavanju“), a gospodin Žanetić je sve prisutne zabavio, edukovao i podsetio na to kako se pravilno kreiraju sve priče, pa i one u oglašavanju, i da svaka mora da ima svog junaka koji se bori protiv nekog negativca. U oglašavanju, junak je potrošač, a negativci su razni – od slabog volumena kose do lošeg prisustva na Internetu. Razlika između marketinške priče i svih ostalih priča je u tome da marketinška priča ima uvek - srećan kraj.