Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS) je, u saradnji sa Opštinom Vrnjačka Banja, 24. oktobra 2017. organizovala jednodnevnu besplatnu edukaciju za sve koji su želeli da čuju više o osnovama poslovanja na Internetu. Ovaj događaj je još jedan u nizu koje Fondacija RNIDS organizuje širom Srbije, u saradnji sa lokalnim partnerima.
Oko 70 prisutnih imalo je prilike da kroz četiri predavanja sazna koji su to potencijali Interneta, i kako im on može pomoći da pokrenu nove poslove ili razviju postojeće.
„Agencija sa kojom poslujete, poslovni partner pa čak ni vi lično – ne treba da budete registrant domena na kom će biti vaš poslovni sajt. Jedino ispravno rešenje za ovo je da domen registrujete na vašu firmu“, naglasio je u svom predavanju Predrag Milićević, rukovodilac Sektora marketinga i komunikacija u RNIDS-u. On je podsetio na primere brendova koji nisu brinuli o svojim internet domenima, i tako kompromitovali svoje poslovne veb sajtove ali i svoju reputaciju. „Pravo vreme da registrujete domen je kada vam poslovna ideja padne na pamet. Sve nakon toga može biti kasno“, podsetio je Milićević i savetovao prisutne da svoje poslovne ideje zaštite pravovremenom registracijom internet domena.
Kada je reč o poslovnim sajtovima, predavanje Lazara Boškovića, osnivača i vlasnika agencije AgitPROP, obilovalo je korisnim savetima i ukazalo na korake o kojima treba voditi računa pri kreiranju sadržaja za poslovni internet sajt. „Koncept, sadržaj, dizajn i programiranje – četiri su koraka do sajta“, sumirao je Bošković i podsetio na važnost strategije internet prisustva kao osnove za kvalitetan i trajni internet identitet. „Ne brukajte se! Uvek pored sebe držite Pravopis srpskog jezika i „Rečnik jezičkih nedoumica“. Pravilan i jasan stil pisanja su obavezni ako želite da vas vaši potencijalni kupci i publika shvate ozbiljno“, podsetio je Bošković.
„Ako ne želite da vam publika zaspi dok gleda ili čita vaš sadržaj, potrudite se da on bude relevantan“, rekao je Ivan Bildi, osnivač i vlasnik internet marketing agencije "Likes and Cookies". Ljudi danas gledaju više ekrana istovremeno, komuniciraju na više društvenih mreža i platformi istovremeno i ako im nečim relevantnim ne privučete pažnju, skloniće vas jednim pokretom prsta. „Osim ako nemate dovoljno novca i resursa da čoveka bacite sa ivice svemira i snimate njegov slobodan pad (kao Red Bull), onda vam ne ostaje ništa drugo nego da pametno kreirate sadržaj i svoje prisustvo na društvenim mrežama“, podsetio je Bildi.
„Ovo je Ana iz Vrnjačke Banje. Ima 26 godina i setila da joj treba rođendanski poklon za drugaricu pa kreće da pretražuje Internet i razmišlja šta bi mogla da joj kupi. Ako imate proizvod ili uslugu koja Ani može biti interesantna, oglašavanje vam može pomoći da ona postane baš vaš kupac“, objasnila je Jelena Ožegović, saradnica za marketing i komunikacije u RNIDS-u. Postoji put odlučivanja koji kupci prolaze od momenta kada shvate da im određeni proizvod ili usluga treba, pa do same onlajn ili oflajn kupovine. U svakom od ovih faza odlučivanja kupca, sa njim je moguće komunicirati na različite načine. „Zato je postavljanje ciljeva i planiranje možda i najvažniji deo svih promotivnih aktivnosti jednog biznisa“, podsetila je Ožegović.
U okviru serije predavanja o osnovama poslovanja na Internetu, RNIDS je tokom 2017. organizovao i edukacije u Boru i Leskovcu.