Ovogodišnji "Dan internet domena Srbije" održava se 10. marta, u Hotelu "Metropol", u Beogradu, u organizaciji Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS). Peta godišnja konferencija o razvoju Interneta u svetu i na .RS i .СРБ domenskim prostorima Srbije - DIDS 2014. ujedno obeležava i šest godina od početka rada nacionalnog .RS domena.
Prvi blok Konferencije tradicionalno je posvećen aktuelnim svetskim trendovima na Internetu. Iza naziva "Domenizacija" krije se priča o uvođenju preko 1000 novih generičkih internet domena (gTLD) i to na više jezika i pisama: .web, .saйt, .移动, . شبكة, events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex... i mnogo drugih.
Postavljaju se brojna pitanja za korisnike naziva domena, a najpre ona da li će ova novina doneti više izbora ili više konfuzije i kako će se to odraziti na cene registracije naziva domena? Da li će nacionalni domeni (ccTLD) izgubiti na značaju ili, naprotiv, postati potrebniji i pouzdaniji? Da li će i kako novi domeni uticati na brendiranje na Internetu, i kako će ih pretraživači tretirati?
Posle uvodne reč direktora RNIDS-a Danka Jevtovića, sledi panel diskusija tokom koje će biti odgovoreno na brojna pitanja o novoj „domenizaciji“. U diskusiji učestvuju Michele Neylon, CEO u "Blacknight Internet Solutions", Urlich Retzlaff, Director of Channel Management u "Public Interest Registry .ORG" i Slobodan Marković, savetnik za IKT politike i odnose sa internet zajednicom u RNIDS-u. Moderator je Vladimir Radunović, koordinator edukativnih i trening programa e-diplomatije u "Diplo Foundation".
Drugi blok DIDS-a nosi naziv "Društvenizacija" i posvećen je priči o dobrom prisustvu i pozicioniranju internet sajtova na društvenim mrežama. Biće predstavljeni neki od uspešnih domaćih primera, a čućemo i njihova iskustva i savete. O svemu tome iz ugla psihologije, o odnosu prisustva na društvenim mrežama i SEO, uticaju društvenih mreža na razvoj startupa, promociji svog sajta i biznisa na društvenim mrežama...
Učesnici u panel diskusiji su psiholog Nikolina Ljepava, direktor razvoja u "Ninamedia Research", SEO stručnjak Radomir Basta, user acquisition manager u "TradeCrowd", Martina Anđelković, online community manager u "Vibe Network", ispred portala „MojaGaraza.rs“ i Jelena Vasilev, koordinator za društvene mreže Beogradske filharmonije. Moderator je Ivana Ćirković, osnivač i urednik ženskog portala "OrganVlasti.com".
Treći blok DIDS-a nazvan je "Dobra lokacija" jer je i rezervisan za dobre lokacije na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ. Neke od njih su stvorene i zahvaljujući sredstvima iz Programa podrške projektima popularizacije Interneta (4PI), koji organizuje RNIDS. Predstavnici domaćih sajtova govoriće o svojim iskustvima i razvojnom putu, a poseban prostor namenjen je za pitanja iz publike i sa Twitter-a.
U segmentu pod nazivom "Domen .СРБ dve godine kasnije" lingvista Vlado Đukanović će govoriti o zanimljivim internet lokacijama na ćiriličkom .СРБ domenu. Potom će biti predstavljeni medijski sajtovi www.021.rs, www.posmatrac.rs, www.mondo.rs i www.prva.rs. Od internet zajednica biće predstavljene lokacije www.gdenapivo.rs, www.blogmagazin.rs, www.mozilla.rs, www.clubbing.rs i www.startit.rs, od domaćih prodavnica na Internetu www.avmarket.rs i www.winwin.rs. Moderator je Ivan Minić, osnivač i direktor "Burek.com".
DIDS je, kao i do sada, besplatan za sve posetioce, uz obaveznu registraciju zbog ograničenog broja mesta. Pošto je DIDS posvećen prvenstveno korisnicima nacionalnih internet domena, registracija je omogućena samo za one koji se prijave sa e-mail adresa na .RS ili .СРБ domenima.